Ürün Sergilemede Dikkat Edilmesi Gerekenler
Pazaryerlerinde mağaza açarak satış yapan firmaların ürünlerini sergilemede dikkat etmeleri gereken bazı unsurlar vardır. Ürünün görselliği, açıklamaları ve teknik bilgileri gibi unsurlar, satışları artırmak için önemlidir. Bir ürünü kalitesiz fotoğraflarla sergilemek, açıklamalarının eksik olması ve teknik bilgilerinin yetersiz olması, ürün hakkında bilgi almaya çalışan tüketicileri başka mağazalara yönlendirecektir. Bu sebeple ürün sergileme, mağaza açmak kadar önemlidir.
Pazaryerlerinde ürün sergilemede;
• Ürün başlığı,
• Fiyat tanımı,
• Ürün görselleri,
• Üretici bilgileri,
• Maddeleme,
• Ürün yorumları gibi bir takım unsurlar ele alınmalıdır.
Pazaryerlerinde Ürün Detay Sayfası
Pazaryerlerinde bir ürünün çok satılıp satılmamasına ilişkin birçok faktör etkilidir. Ancak bu faktörlerinden en önemlisi ürünün nasıl sunulduğudur. Bu sebeple pazaryerlerinde sergilenen ürünlerin detay sayfaları özenle hazırlanmalıdır.
Pazaryerleri, ürünlerin sergilenmesi için bir takım özellikler sunar ve optimizasyonlara izin verir. Bir pazaryerinde site içi arama yapan bir tüketici, aradığı ürünü seçtikten sonra ürün detay sayfasına yönlendirilir. Bu sayfaya giden tüketici, ürünle ilgili ayrıntılara ulaşabilir.
Ürün detay sayfası, alışveriş yapanların veya ürünü inceleyenlerin ürünü satın alıp almamaları gerektiği konusunda bilgilendirme yapar. Bu aşamada ürünün sergilenmesi, bir nevi tüketiciyi ikna etme şansıdır. Ürün detay sayfalarında ilgi çekici metinler, bilgilendirici içerikler eksiksiz ve zengin olursa tüketiciyi ikna şansı daha yüksek olacaktır.
Ürün detay sayfaları, sürekli güncel tutulmalıdır. Ürünün stok durumu, kargo bilgileri ve temel özellikleri gibi detayların verildiği her bilgi, ürünü tüketiciye daha fazla yaklaştıracaktır. Bu sebeple ürün verilerinin, alışveriş yapan kullanıcıları satın almaya ikna edebilmesi için yüksek kalitede olması önemlidir.
Ürün Sergilemede Nelere Dikkat Edilmelidir?
Online pazaryerlerinde ürün sergileyen işletmeler büyük kâr etme fırsatı yakalayabilir. E-ticaretteki amansız rekabetin gerisinde kalmak istemeyen işletmeler, ürünlerini online pazaryerlerinde sergilemek için özel bir çaba sarf etmektedir. Pazaryerlerinde kâr etmek için birçok unsurun bir araya gelmesi gerekir. Bu unsurlardan belki de en önemlisi ürün verileri veya içerikleridir. Ürün veri kalitesi, ürünün kalitesi kadar önemli bir noktadadır. Ürün güncelleme spesifikasyonları ve yoğun rekabet ile her ürün, listelemede ya da sergilemede eşit şansa sahip değildir.
Ürün sergilemede bazı tanımlı düzenlemelere uymanın yanı sıra pazaryerlerinde gelir elde etme potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için ürün verilerini mümkün olan en kaliteli seviyeye çıkarmak gerekir. Pazaryerlerine kaliteli ve özgün içeriklerle optimize etmek, ürünleri rekabette öne çıkaracaktır.
Ürün detay sayfasında ürün sergileme için dikkat edilmesi gerekenler şunlardır;
• Ürün başlığı
Ürün başlığı, alışveriş yapanların ürüne tıklayıp tıklamamalarında önemli bir rol oynar. Ürün başlığı özet olarak bilgilendirici olmalıdır. Çoğu kategori için 200 ila 250 karakter sınırında başlıklar idealdir. Çok fazla ürün arasından sıyrılması için de başlığın yeterince ilgi çekici olması gerekir.
Ayrıca, başlığın Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) için de optimize edilmesi önemlidir. Başlığa 1 ila 3 anahtar kelime eklenmesi, ürünü arama sonuçlarında üst sıralara çıkaracaktır. Bunun için ürün kategorisinde en çok aranan kelimeler bulunmalı ve uygun bir cümle yapısı ile başlığa eklenmelidir. Ürün başlığına ürün özelliklerinden en önemlileri de eklenebilir. Bu, kategoriye göre değişebilir. Ancak, her zaman mümkün olduğunca özet ve açıklayıcı bilgi eklemek en iyi olanıdır.
• Ürün fotoğrafları
Pazaryerlerinde bir tüketicinin fotoğraflarını görmeden bir ürünü satın alma ihtimali neredeyse sıfırdır. Bu sebeple e-ticarette yüksek kaliteli ürün fotoğrafları çok önemlidir. Çok satıcılı bir platform olan pazaryerlerinde ürün görselleri daha büyük bir rol oynar; çünkü rekabet had safhadadır ve alışveriş yapanların dikkatini çekmek gerekir. Müşterinin satın alma işlemini yapması için gerekli görselleri ve bilgileri sağlamak tek şanstır.
Ürün sergilemede 1 ana fotoğraf ve 5 ila 8 ikincil fotoğraflar kullanılmalıdır. Ürün fotoğraf galerisindeki fotoğraflar yüksek çözünürlükte olmalıdır. Kalitesi düşük ve bulanık/flu fotoğraflar müşterinin ilgisini çekmeyecektir. Ana fotoğraf, arama sonuçlarında ürün başlığının yanındaki alanda görünecektir. Bu nedenle, dikkat çekmesi için olabildiğince temiz ve açık bir ana fotoğraf seçilmelidir. İkincil fotoğraflar da, alışveriş yapanlara ürünü daha ayrıntılı gösterme şansı vermelidir. İkincil fotoğraflar farklı açılar, perspektifler ve varyasyonlarla sunulmalıdır. Ayrıca, fotoğraflarda ürünün özel veya benzersiz özellikleri vurgulanabilmelidir.
• Madde işaretleri
Ürünün temel özelliklerini listelemek için madde işaretleri kullanılması avantaj sağlar. Birçok müşteri ürün açıklamasına gitmeden özet bilgileri veya maddeleri görmek ister. Maddeleme işaretleri en önemli ürün bilgilerini bildirme şansı verir. Eklenecek ürün bilgileri kategoriye bağlı olsa da genel olarak maddelemede şu bilgiler yer almalıdır; başlıca özellikler ve faydaları, kullanılabilirlik durumu (ürün ayarları gibi), ürün kutusunda bulunan her malzeme/ekipman, bakım talimatları, garanti bilgileri.
• Ürün açıklaması
Bir müşteri ürün fotoğraflarını incelemişse ve hem başlık hem de maddelemeleri okumuşsa satın almakla ilgileniyor demektir. Bu aşamada ürün açıklaması devreye girer. Ürünü inceleyen müşteri, aklında kalan diğer soruların cevaplarını bulmak için ürün açıklamasına yönelir.
Ürün açıklaması yazılırken müşteriler veya potansiyel alıcılar gibi düşünmek gerekir. Olası sorular veya itirazlar neler olabilir? Ürünün kullanım süresini merak ederler mi? Bu ve benzeri müşterinin merak edebileceği her bilgi ürün açıklamasında bulunmalıdır. Ürün açıklamaları 5000 karakteri geçmemelidir. Bu sebeple net ve mantıklı açıklamalar kullanılmalıdır. Ürün açıklamalarına SEO için anahtar kelimeler de eklenmelidir.
• Ürün Yorumları
Ürün yorumları ile satıcı geri bildirimi arasındaki farkı vurgulamak önemlidir. Ürünün satıcısı, ürün detay sayfasında içerik söz konusu olduğunda fazla bir şey söylemez; bu nedenle olumlu satıcı yorumlarına odaklanmak gerekir. Olumlu yorumlar, iyi bir müşteri hizmeti ve hızlı kargo süreleri ile elde edilebilir. Bu sebeple olumlu ürün yorumları elde etmek, ürün sahiplerinin temel hedefi olmalıdır.
Ayrıca, ürün puanları, müşterinin ürünü aldığında nasıl hissettikleriyle ve beklentileriyle ilgilidir. Bu nedenle, güncel, doğru ve eksiksiz ürün bilgileri sağlayarak, beklentilerin karşılanma şansını en üst düzeye çıkarmak mümkündür. Olumlu yorumlar, potansiyel müşterileri alıcılara dönüştürmekle kalmaz aynı zamanda aramalardaki sıralamayı da olumlu etkiler.
• Diğer bilgiler
Pazaryerlerinde ürün sergilemede ürün fiyatı, tahmini teslimat süresi, renk seçenekleri, ödeme seçenekleri, iade ve değişim bilgileri gibi detay bilgiler de potansiyel müşterilerin görmek istediği bilgilerdir. Ürün sergilemede grafik, animasyon ve video gibi farklı görsel içerikler de ürünün satışlarına olumlu katkı sağlayacaktır.
Sonuç olarak; online pazaryerlerinde bir ürünü sergilemek, geleneksel pazarlardan farklıdır. Bir fiziksel mağazaya gelen müşteriye ürün pazarlarken rekabet neredeyse yoktur. Reyon görevlileri ürünü ayrıntılı olarak tanıtabilir. Müşteri, ürünü gerçek boyutları ve görüntüsü ile inceleyebilir, deneyebilir. Online pazaryerlerinde bu işlemleri ürün sergileme bilgileri veya görsel ya da metinsel içerikler yapar. Bu sebeple pazaryerlerinde ürün sergileme en önemli unsurlardan biri ürün sergileme olmuştur.