02.03.2021
Bilindiği üzere ticari elektronik ileti onaylarının alınmasına ve reddetme hakkının kullanılmasına imkân tanıyan Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS) Bakanlığımızın verdiği yetki kapsamında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından kurulmuştur. 31 Ocak 2020 tarihinde İYS internet sitesi www.iys.org.tr hizmete açılmıştır. Kayıt ve onay yüklemeye ilişkin bölümler ise Temmuz ayı içinde hizmete açılmıştır.
İYS ile vatandaşlarımız verdiği tüm ticari elektronik ileti onaylarını tek bir noktadan görebilmekte, kontrol edebilmekte ve reddetme hakkını kullanabilmektedir. İYS bütün fonksiyonlarıyla hizmete açıldığında ileti gönderimi sırasında bir tür filtre görevi üstelenecek, bu sayede onaysız ticari elektronik iletilerin vatandaşlarımıza gönderilmeden engellenmesi sağlanacaktır. Öte yandan İYS, işletmelerimizin ticari elektronik ileti izin süreçlerinin yönetiminde özellikle ispat yükümlülüğü açısından önemli rol oynayacaktır. Böylece ülkemizde ticari iletişimin sağlıklı bir şekilde gelişmesi sağlanacaktır.
150 bin adedin üstünde ticari elektronik ileti onayı olan hizmet sağlayıcılara mevcut onaylarını İYS’ye yüklemeleri için verilen süre 31 Aralık 2020 tarihinde sona ermiştir. Vatandaşlarımız bu tarihten itibaren onaylarını e-Devlet sisteminde yer alan Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi üzerinden veya www.iys.org.tr adresinden kontrol etmeye ve onay tercihlerini değiştirmeye başlamıştır.
17 Şubat itibarıyla www.iys.org.tr veya e-Devlet kapısı üzerinden Sisteme girerek onaylarını kontrol eden vatandaşlarımızın sayısı 2 milyonun üzerinde olmuştur. Ayrıca Ocak ayından bu yana vatandaşlarımız tarafından 35.2 milyon adet ret işlemi ve 300 bine yakın onay verme işlemi gerçekleştirilmiştir.
150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı olan hizmet sağlayıcılara mevcut onaylarını İYS’ye yüklemeleri için verilen süre 31 Mayıs 2021 tarihinde sona erecek olup vatandaşlarımız bu onayları 1 Haziran 2021 – 16 Temmuz 2021 tarihleri arasında kontrol edebilecektir.