HABERLER

2021 Almanya E-Ticaret Verileri Açıklandı

08.02.2022

Elektronik ticaret Almanya’da 2021 yılında güçlü bir yükseliş yaşadı. Toplam elektronik ticaret işlemleri 2020 yılına göre %19’luk bir büyüme ile 99.1 milyar Euro’ya ulaştı. Alman müşterilerin elindeki her 7 Euro’nun 1’i online alışveriş için kullanılmış oldu.

E-Ticaret yeni normal oldu

Alman E-Ticaret Birliği Bevh’e göre online satışlardaki ciddi yükseliş e-ticaretin artık “yeni normal” haline geldiğini göstermekte: “Pandemi toplum ve ticareti olağanüstü hal modunda tutmaya devam ediyor, fakat e-ticaret güvenli mal tedariği ile bu olağanüstü duruma bir nebze de olsa normallik katıyor.”

Artan müşteri memnuniyeti

Alman müşterilerin %96.3’ünün siparişlerinden “memnun” veya “çok memnun” olduğu tespit edildi.  Ek olarak, %41’i son yedi gün içinde bir defadan fazla online alışveriş yaptığını belirtti. Bu oran 2020 yılında %39.7 idi.

Mobil alışveriş yükselişte

2021 yılında toplam e-ticaretin %40’ı mobil cihazlar aracılığıyla gerçekleştirilirken, bu cihazlar üzerinden yapılan satış miktarı %56.5’luk bir artışla 39.9 milyar Euro’ya ulaştı. 2020’de ise mobil cihazlar aracılığıyla yapılan satışlar toplamın üçte biriyken, satış tutarı da 28.1 milyar Euro olarak gerçekleşmişti.

2022 için hedef 110 milyar Euro’nun üzerinde

Bevh 2022 yılı için ise Almanya’da toplam e-ticaret hacminin %12’lik bir artışla 110 milyar Euro’yu aşacağını öngörüyor.

 

Kaynak: https://ecommercenews.eu/2021-ecommerce-in-germany-worth-e99-billion/

Diğer Haberler

  • Güven Damgası Tebliğinde Değişiklik

    01.03.2021
  • Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemine ...

    02.03.2021
  • 2021 Yılı İlk 6 Ayı E-Ticaret Verileri Açı...

    13.10.2021
  • Avrupa E-Ticaret Raporu Açıklandı

    14.12.2021
  • "Avrupa Dijital Ticaret Sektörünün Temel Ö...

    17.01.2022
  • OECD’den Dijital Ekonominin Uluslararası Ö...

    24.01.2022
  • E-Ticaret Avrupa Farklı Dağıtım Kanalları ...

    08.02.2022