08.02.2022
Elektronik ticaret Almanya’da
2021 yılında güçlü bir yükseliş yaşadı. Toplam elektronik ticaret işlemleri
2020 yılına göre %19’luk bir büyüme ile 99.1 milyar Euro’ya ulaştı. Alman
müşterilerin elindeki her 7 Euro’nun 1’i online alışveriş için kullanılmış
oldu.
E-Ticaret
yeni normal oldu
Alman E-Ticaret Birliği
Bevh’e göre online satışlardaki ciddi yükseliş e-ticaretin artık “yeni normal”
haline geldiğini göstermekte: “Pandemi toplum ve ticareti olağanüstü hal
modunda tutmaya devam ediyor, fakat e-ticaret güvenli mal tedariği ile bu
olağanüstü duruma bir nebze de olsa normallik katıyor.”
Artan
müşteri memnuniyeti
Alman müşterilerin %96.3’ünün
siparişlerinden “memnun” veya “çok memnun” olduğu tespit edildi. Ek olarak, %41’i son yedi gün içinde bir
defadan fazla online alışveriş yaptığını belirtti. Bu oran 2020 yılında %39.7
idi.
Mobil
alışveriş yükselişte
2021 yılında toplam
e-ticaretin %40’ı mobil cihazlar aracılığıyla gerçekleştirilirken, bu cihazlar
üzerinden yapılan satış miktarı %56.5’luk bir artışla 39.9 milyar Euro’ya
ulaştı. 2020’de ise mobil cihazlar aracılığıyla yapılan satışlar toplamın üçte
biriyken, satış tutarı da 28.1 milyar Euro olarak gerçekleşmişti.
2022
için hedef 110 milyar Euro’nun üzerinde
Bevh 2022 yılı için ise Almanya’da
toplam e-ticaret hacminin %12’lik bir artışla 110 milyar Euro’yu aşacağını
öngörüyor.
Kaynak: https://ecommercenews.eu/2021-ecommerce-in-germany-worth-e99-billion/