20.04.2022
İngiltere’de çevrimiçi alışveriş yapanlar bundan böyle daha fazla kimlik kontrolüyle karşı karşıya kalacak. Hükümet, tüketicileri iki faktörlü doğrulamaya tabi tutarak dolandırıcılığı azaltmak istiyor. Bu, kart ödemelerinde son 16 yılın en büyük değişikliği olacak.
İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden Guardian'a göre, İngiltere geçen yıl dolandırıcılıktan 376 milyon sterlin zarara uğradı. İnsanların banka veya kredi kartlarını kullanırken kimliklerini doğrulama şeklini değiştirmenin çevrimiçi alışverişin güvenliğini arttıracağı düşünülmektedir. İnsanlardan çevrimiçi bir satın alma işlemi yaparken parmak izi, yüz kimliği veya parola gibi yöntemlerle kimliklerini kanıtlamaları istenebilir.
Bazı alışverişler yeni uygulamadan muaf olacak
Ayrıca tüketicilerin bundan böyle otomatik bir telefon aramasını yanıtlamaları veya bir bankacılık uygulamasında oturum açmaları da mümkün olabilir. İnsanların daha fazla kimlik kontrolüne sahip olup olmayacağı, işlemin türüne bağlı olacak. Düşük maliyetli ürünler düşük riskli olarak tanımlanacak ve gereksinimlerden muaf olacak.
Satın alma işlemlerinin yaklaşık 25’i ekstra doğrulamaya tabi olacak
Değeri yüksek ürünler, bir alıcının normal harcama alışkanlıklarına göre sıradışı olan satın almalar veya daha önce kullanılmamış bir cihazda gerçekleştirilen satın alma işlemleri ekstra güvenlik kontrollerine tabi tutulabilir. Yeni kurallardan önce, Mastercard'a göre çevrimiçi alışverişlerin yalnızca yüzde biri müşteri tarafından ekstra doğrulama gerektiriyordu. Şirket, bu oranın yaklaşık yüzde 25'e çıkmasını bekliyor.
Hem alıcı hem de satıcılar etkilenecek
Geçen şubat ayında Barclaycard, 100 milyon sterlini aşan 1,2 milyondan fazla çevrimiçi işlemin reddedildiğini tespit etti. Bundan hem tüketiciler hem de perakendeciler etkilendi. Tüketicilerin yaklaşık yüzde 14'ü, reddedilen ödemelerinde bir artış fark etti. Alımlarını tamamlamak için yüzde 37'si başka bir perakendeciye yöneldi.
Bunun yanı sıra, İngiliz Perakende Konsorsiyumu, çevrimiçi perakendecilerin ekstra kontroller için sistemlerini hazırladığını doğruladı.
Kaynak: https://ecommercenews.eu/more-identity-checks-for-british-shoppers/